Ani de Teroare


Cei mai urati ani ii considera acum bunica mea anii '50, ani de teroare. Receptia mi-a luat butoiul cu miere, caii, porcul, vaca. Odata, am scapat de luarea achizitiilor de catre comunisti. Mi-au spus atata, te lasam in pace, caci esti tare frumoasa. Odata, isi aduce aminte bunica, l-au luat comunistii din pat pe Gheorghita. Bunicul se smiorcaia, sunt arestat ca tata a fost legionar, nu-i asa? La scurt timp, a fost luata pe sus si bunica. Era insarcinata cu tatal meu, deci era prin 1952. Povesteste cu mandrie. A venit la postul de militie Gheorghita cu barda, urland. Va sparg pe toti, dati-i drumu, ca e insarcinata! Si i-au dat drumul, oricum o pusesera numai la interogatoriu. Ea si bunicul erau in vizorul comunistilor pentru ca Mos Crisan a fraternizat cu legionarii. Din acest motiv, strabunicul a fost si inchis la Aiud si la Balta Alba.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu