Mini Recenzii

Pentru ca am participat la maratonul de lectura am ramas in urma rau cu recenziile. Asa ca in aceasta postare voi face recenziile cartilor citite in cadrul maratonului. Nu am de gand sa scriu synopsisul la niciuna dintre carti, pentru ca il puteti gasi pe net cand comandati cartea. Te voi iubi mereu de Cecily Von Ziegesar. Desi am citit cartea doar pentru ca imi era extrem de dor de personajele din Gossip Girl, care este de altfel si preferatul meu am reusit sa descopar o lectura usoara, destul de placuta in ciuda expresiilor prea explicite dupa parerea mea. Mi-am regasit adolescentii frustrati, dar totusi plini de viata pusi sub semn de intrebare din cauza facultatii. Am regasit si replicile usturatoare date de Blair si Chuck,  Serena la fel de perfecta, Nate la fel de sarmant ca intotdeauna, Dan si aiureala lui tipica si micuta Jenny care nu mai e deloc micuta. S-a observat ca personajele erau din aceleasi aluat desi acum erau schimbate, mai mature.

Imi place cartea asta pentru simplul fapt ca reusesc sa gasesc in ea toate greselile pe care un adolescent este capabil sa le faca. Eu, ca cititor invat ce sa nu fac la varsta lor. Autoarea isi critica, desi in mod indirect, personajele incercand indepartarea unor defecte. Actiunea nu este complexa. Nici macar pe departe. Cartea are aproximativ 500 de pagini in care practic de intrebi ce s-a intamplat cu adevarat. Intriga nu este construita precum cea din serial, in care trebuie sa vezi tot episodul ca sa nu mori de curiozitate. Aici tot ce faci e sa-ti pui intrebari de genul ”Chiar a facut asta?” sau ”Oare ce urmeaza acum?”. Stilul autoarei pare foarte detasat si nu pare prea apropiata de vreunul dintre personaje ceea ce te face sa nu te apropii nici tu prea mult. Daca ar fi sa scad ceva, atunci modul de scriere si exprimarea este clar un minus. Nu ma atrage deloc, motiv pentru care aleg serialul.